EN SNYGG KYCKLING

Posar skamlöst i lite nya kläder. I tisdags spenderade jag för första gången i mitt liv mer än 2 minuter i ett provrum. Jag HATAR att prova kläder. Får liksom grov ångest och andnöd så fort jag entrar en affär och sedan följer de obligatoriska klimakteriesvettningarna för varje steg jag närmar mig provrummet. Brukar istället hålla upp plagget framför mig och visualisera hur bra det sitter på, betala, och kubba ut ur butiken. Tröjorna passar såklart typ aldrig och så är jag för lat för att byta och uppleva samma ångest igen, så det är därför mina kläder alltid har en lite suspekt passform. Allt för att slippa uppleva några vardagstrauman liksom.

Men i tisdags låste jag in mig på Urban Outfitters med cirka 987432 galgar kläder och tog min tid. Jag hade visserligen lite lätt lugnande i systemet (har rätt så softa bokstavskombinationer så måste nästan altid ta det så fort jag ska ut bland folkmassor) så det var nästan en rätt så harmonisk upplevelse. Kom ut ur butiken med en monsterpåse och var några tusenlappar fattigare på kontot och ba: ?. Jag har aldrig (ALDRIG!) lagt så mycket tid/pengar på kläder. Vet inte om det är något bra eller dåligt, men fint blidde det i alla fall. Sen så satte jag mig i solen på T.G.I Friday's uteservering med my ladiez och pimplade drinkar med roliga namn.




KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback