FRÅGOR/SVAR

- Jo, jag tänkte bara fråga hur det går med singellivet. Är du ensam eller har du en sexatlet man ska behöva klå upp ?
Svar: Det är knepigt det där. Jag har mer eller mindre alltid levt i ett förhållande sen jag var 13 år. Det blir 7 år, om man utövar lite snabbmatte. En del av mig vill bara släppa loss nu och jucka mot allt som har en penis, medan den lite vettigare delen av mig har sett till att jag tagit det lugnt. Hångla är trevligt och jag har inte levt i celibat sen jag och Chris gjorde slut  (jag har bla fått bråtta mig loss från halva Hoffmaestro - true story) men det blir inte så mycket mer spännande än så. Jag har lite för höga förväntningar på sex helt enkelt.
 
- Favoritöl?
Svar: Hehe egentligen ska jag inte dricka öl har jag för mig eftersom att jag är glutenkänslig, och jag dricker aldrig några stora mängder ty jag blir mätt på ca 2. Men någon hit och dit blir det. Jag är ingen hejjare på namn, men jag gillar ljusa, lite syrliga sorter, typ i Corona-klassen. Annars diggar jag en bitter cider eller ett glas vitt.
 
- Jag vet att dus sagt tidigare att du inte tycker att det är så kul, men det vore himla roligt att få se mer kläder för du klär dig grymt snyggt!!
Svar: En tacker å en bocker! Ja men jag är väl inte den som är den, så absolut - det kan vi styra upp! Förvänta er dock inga fancy kreationer a la modebloggare. Snarare jeans, kängor och total avsaknad av färg. Och ni kan få outfits från alla tider på dygnet, typ min väntar-på-nattbussen-efter-krogen-halv-5-på-morgonen-svid.
 
- Försöker du fortfarande bli modell?
Svar: Försöker och försöker. Jag gick på castings hos alla agenturer här i Stockholm  och även en i Göteborg (som jag gick med i) men efter att i 4 år ständigt fått höra att jag är för tjock, kort, har konstig näsa, skelögda ögon osv så orkade jag inte med det. Ett tag gick det ut över mina ätvanor och jag blev bajsnoga med vad jag åt  och blev typ maniskkring mitt utseende. Jag har gjort lite diverse småplåtningar när det behövts en modell (kommer ni ihåg den svart-vita jag la upp nyligen?) och gått på lite go-see's, bla för Make Up Store. Men nej, jag skulle inte säga att jag försöker. Det är kul att bli plåtad men inte när det går ut över hela ens självkänsla. Det var lite av en bekräftelsegrej jag hade när jag var deprimerad helt enkelt.
 
- Heeej min favvo!! din gamle stalker är fortfarande din. Men jag hänger inte med och det gör säkert inte flera av dina läsare. Berätta om vad livet bjuder på nu egentligen. Jobb? Kärlek? And whats up i framtiden? 
Lots of love / din gedigna läsare
Svar: Mona-stalker! Jag har styrt upp ett alldeles fabulöst jobb på Boulebar. För det mesta är jag på den i Vasastan, men även lite ute vid Globen. Mitt jobb går ut på att jag ska hålla i events och lära dom spela boule (haha ja jag- Emma Holden- ska lära folk att kasta metallklot, och få betalt för det. Fatta om min gympalärare i nian som hatade mig fick se mig nu. Mohaha!) mingla med dom, ta deras bäställningar och se till att dom har det allmänt gött. Jag får altså betalt för att svinga lite klot, prata och få tjuvnyp i röven inpå småtimmarna. And I'm damn good at it. Trodde aldrig att jag skulle yttra dessa ord: men jag älskar mitt jobb!
 
Kärleksmässigt så gjorde jag och Chris slut i somras. Det var gemensamt, no hard feelings och vi pratar fortfarande varje dag och ses så ofta vi hinner. Jag är helt tokig i killen men vi klarar helt enkelt inte av att vara nära inpå varandra i 24 timmar utan att börja kasta porslin.
 
Till framtiden ska jag plugga till Make up-artist på IMC (Make Up Store's skola) eftersom att det är det enda yrket som verkligen känns som jag. Redan som 5-åring satt jag och kladdade med mammas smink i fejset och sedan dess har jag alltid velat jobba med det. Så klart som fan att jag ska det. Men det är dyrt, så jag har cirkus halva kursavgiften kvar att skrapa ihop. Men till sommaren kanske?



Postat av: Följaren

En småstalker här, tänkte mest säga att du av någon inte ska tycka dåligt om ditt yttre (då du är otroligt snygg!)

Modeller är ju mest långa pinnar som bär på livlösa blickar. Så ta det inte som nått negativt att du "inte passar som det". ;)

Svar: men tack fina du! kunde du inte sagt det till 16-åriga Emma också?
Emma Holden

2012-10-13 19:10:56

KOMMENTERA HÄR:

NAMN:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback